İş Yaşamında Gelişmiş İletişim: Kalabalıkta Kendi Sesini Bulmak

Programın Amacı

“Her Şey Mümkün!” den İş Hayatını Yaşamak Mümkün mü? Kalabalıkta Sesini Duyurmak için Nasıl Bir Performans Dönüşümü Gerekli!

İş yaşamında gelişmiş iletişim; çalışanlar, ekipler, bölümler, liderler arasında yaşanan iletişim kopukluklarını, yanlış anlamaları, kendini anlatamama durumlarını ortadan kaldırmak için kişisel becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir. Kişilerin iletişim konusunda becerilerinin gelişimi ile kurum içi verimliliğin de artması gözlemlenir. Kişi kalabalıklar içinde anlaşılmayan, duyulmayan, kişilerle çatışan bir durum yerine kendi sesini bulduğu, kişileri ve dolayısıyla iş sonuçlarını etkilediği bir konuma ulaşır.

Bu eğitim sayesinde, başkaları ile iletişim tarzınızla ilgili derin bilgi sahibi olacaksınız. İletişimdeki sizi sınırlayan yaklaşımlarınızın farkına varacaksınız. İletişim eksikliğinden kaynaklı aksaklıkların, alınganlıkların ve kırgınlıkların önüne geçebilme şansınız olacak.

Çalışma arkadaşlarınız ve liderlerle nasıl etkin iletişim kurmanız gerektiğini daha kapsamlı göreceksiniz. Yeni tanımlayacağınız iletişim tarzınızla herkesle güçlü, açık, net ve samimi iletişimin mümkün olduğunu görecekseniz ve bu tarzı hayatınıza sokacaksınız.

İş hayatında performans dönüşümü ile “her şey mümkün!” ü nasıl deneyimleyeceğinizi göreceksiniz.

Temel Kazanımlar

  • Duyguların farkına varmak ve iletişimi nasıl yönlendirdiğini anlamak
  • Açık iletişim, samimiyet ve insanlar / birimlerle yakınlık oluşturma
  • Genelde dinlemek yerine kendimizi korumak için iletişime geçtiğimizin farkına varma ve otantik iletişimi keşfetme
  • Dinlemeyi durduran ve etkileşimi engelleyen paradigmaları keşfetme ve bunlardan özgürleşme
  • İletişim engellerini anlama
  • Gelişmiş iletişim için bakış açında ve anlayışında dönüşüm
  • Dinlediğinden sorumlu olmak ve karşı tarafın bakış açısını, yaklaşımını anlamak
  • Başka görüşleri önemseme
  • Gelişmiş dinleme ile karşınızdakinin performansını artırma
  • Gelişmiş iletişim için doğru yaklaşımları keşfetme ve kendi iletişim tarzını belirleme
  • Konuşma, bir şeyi ifade etme ve ifadede güçlenme, etkin olma
Metodlar
  • Koçluk yaklaşımı ile katılımcılara farkındalık kazandırma, soru sorma – kişinin kendine ve başkalarına bakmalarını sağlama
  • İkili – üçlü grup çalışmaları
  • İletişim denemeleri ( roleplayler)
  • Program boyunca kişisel paylaşımlar

Kimler Katılmalı?

İş hayatında ekipler içinde, ekipler arasında veya yöneticiler ile iletişimde yaşanan sıkıntılar kurum içi etkileşimi derinden etkiler. Dinlememe, önyargılar, davranışlara ve sözlere yüklediğimiz anlamlar etkileşimi negatif etkiler.

Departmanlar arası anlaşamama, birbirini anlayamama, rekabet veya iç silolar da yine kurumun açık iletişim ile mümkün olabilecek etkileşimi bozar. Etkin sonuçlara ulaşmayı engeller.

Bunların özünde kendi kişisel iletişim inancımız, dünyayı algılama tarzımız ve kurum içinde oluşan önyargılardır.

Tüm Bunlara Maruz Kalanlar Bu Programa Katılmalıdır!

  • Farklı seviyede çalışanlara hitap eder.
  • İlk seviye yöneticiler, kritik uzman rolleri olanlar.
  • Departman liderleri ( Müdür, Direktör)
  • Kritik karar verici rollerdeki yöneticiler.

Eğitimin Detayları

1. Gün

İletişimde Kısıtlar Neler?

  • Duygularımızı Nasıl Kontrol ederiz?
  • İlişkilerde Samimiyet ve Yakınlık Oluşturma
  • Ne İçin İletişim Kuruyoruz
  • Dinleme ve İletişimin Paradigmaları
  • İletişimin Yanlış Yaklaşımları

2. Gün

Gelişmiş İletişime Doğru

  • Gelişmiş İletişim Nasıl Mümkün?
  • Nasıl Dinlediğinden Sorumlu Olmak
  • Başka Hayatlarla İlgilenmek

3. Gün

Kalabalıkta Kendi Sesini Bulmak

  • Dinleme ve İletişimin Yeni Paradigması
  • Güçlü İletişimin Yaklaşımları
  • Gelişmiş İletişimin 3 Büyük Tarzı
  • İfadede Sıçrama

Bonus

Bireysel Koçluk

  • Katılımcılara birebir olacak şekilde 1’er saat koçluk verilecektir.
  • İstenirse bu koçluk süreleri artırılabilir.